Pomoc drogowa to jeden z najbardziej dochodowych biznesów. Pewne jest to, że zapotrzebowanie na tego typu usługi tak wcześnie nie zniknie, chociażby z tego powodu, że samochodów na polskich drogach przybywa. Największe miasta w Polsce takie jak Wrocław, Poznań czy Warszawa zmagają się nieustannie z krokami, a te jak wiadomo są idealna okazja do stłuczek. Niekiedy złośliwość rzeczy martwych także daje się we znaki i samochody ulegają awarii na środku drogi.
Od czego zacząć?
Świadczenie usług z zakresu pomocy drogowej wymaga przede wszystkim posiadania odpowiedniego pojazdu. Jest to kluczową sprawa, więc należy przywiązać do niej szczególnie dużo uwagi.
Laweta powinna być sprawna i być co najwyżej kilkuletnia. Ponadto powinna także spełniać odpowiednie normy z zakresu emisji spalin. Zakup lawety to koszt kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy, w zależności jaka to ma być i jakie auta ma holować.
Kto może otworzyć auto pomoc?
Pomoc drogowa podlega pod tak zwaną usługę transportową. Pracę w niej może wykonywać każdy, kto posiada odpowiednie zezwolenia, czyli prawo jazdy. Niekiedy wymagane jest także odpowiednie zezwolenie czy też wykupienie dodatkowych ubezpieczeń.
Jeśli jednak usługę pomocy drogowej chcemy świadczyć tylko i wyłącznie na terenie naszego kraju wystarczy być pełnoletnim i posiadać odpowiednie uprawnienia do kierowania pojazdami.
Jakie są zarobki z prowadzenia pomocy drogowej?
Zarobki są zależne od indywidualnego cennika i zakresu świadczonych usług. Auto pomoc zarabia głównie na transporcie samochodów. Jednak w cenę tegoż transportu można – i dosyć często jest – wliczyć koszty załadowania samochodu na lawetę i jego ściągnięcia.
Dodatkowo bardzo często jest też pobierana tak zwana kilometrówka. Jest to opłata za każdy przejechany kilometr lawety na pusto oraz z samochodem. Wyższe koszty mogą także być naliczane za holowanie auta.
Czy trzeba zarejestrować firmę?
Oczywistym jest, że aby prowadzić pomoc drogową należy zarejestrować własną działalność gospodarczą. Oprócz tego warto poszukać informacji i zorientować się czy nie są potrzebne konkretne zezwolenia na wykonywanie takich usług.
Jeśli w skład usług będzie dochodził transport międzynarodowy w takim przypadku ważne jest, aby uzyskać specjalne zezwolenia i poświadczenia spełniające wymagania. Natomiast w Polsce nie ma takiego obowiązku i wystarczy posiadać odpowiednie prawo jazdy. Ważne jest też, aby zadbać o odpowiednie ubezpieczenia dodatkowe, gdyż standardowe OC to stanowczo za mało.
Skąd pozyskiwać klientów?
Zakup najnowszej lawety czy też rozbudowanej floty lawet, które mogą holować nawet ciężarówki nie musi wcale oznaczać, że do firmy zaraz zaczną spływać setki zapytań klientów, którzy będą chcieli skorzystać ze współpracy i naszej pomocy. W zależności od typu auta warto uderzać w konkretną grupę klientów.
Wiele firm oferujących usługę pomocy drogowej korzysta ze współpracy z ubezpieczalniami i warsztatami samochodowymi. Nawiązując taką współpracę można zacząć realnie myśleć o stałych dochodach z firmy, w innym przypadku można jedynie korzystać z nadarzających się okazji, ale zarobki będą raczej mizerne.
Dobra reklama dźwignią (nie tylko) handlu
Warto zastanowić się przed odpowiednią reklamą firmy. W dobie internetu oraz portali społecznościowych można w bardzo łatwy i szybki sposób zyskać grono zaufanych klientów. Najlepszym tego sposobem będzie założenie fanpage lub strony internetowej i reklamowanie jej wśród znajomych.
Reklama przy pomocy poczty pantoflowej ma wbrew pozorom bardzo duży zasięg i efektywność. Można także skorzystać z reklamy w lokalnej gazecie. Dzięki temu z pewnością uda się znaleźć kilku chętnych klientów do współpracy. Dodatkowo współpraca z ubezpieczycielami i mechanikami pozwoli nawiązać stałe współprace, a jeśli usługi będą dobrze wykonywane, można liczyć na dalsze polecenia naszej firmy.