Prowadzenie Facebooka firmowego przez agencję – na czym polega?

Prowadzenie Facebooka firmowego przez agencję – na czym polega?

Facebook od lat niezmiennie wiedzie prym wśród kanałów społecznościowych, szczególnie w grupie tzw. millenialsów. Oferując usługi lub produkty skierowane do osób w wieku 30+, powinniśmy zatem zadbać o właściwą kampanię reklamową i wizerunkową na tym medium. W jaki sposób można to zrobić z pomocą agencji social media? O tym w niniejszym artykule.

Prowadzenie Facebooka a profesjonalne zdjęcia

Facebook jest nasycony treściami wizualnymi w nieco mniejszym stopniu niż Instagram czy Tik-Tok, ale to nie oznacza, że posty mogą obejść się bez profesjonalnych grafik. W ramach współpracy z agencją social media przy prowadzeniu Facebooka, można zdecydować się na sesje produktowe, a następnie profesjonalną obróbkę zdjęć i stworzenie spójnych, przykuwających wzrok grafik.

Sesje produktowe dzielą się na zdjęcia typu ghost i kreatywne sesje wizerunkowe. Pierwsze z nich to zdjęcia produktów na białym tle – nie wzbudzają one emocji u odbiorców, ale pozwalają pokazać produkt w szczegółach – sprawdzą się na stronie internetowej sklepu.

W mediach społecznościowych warto umieszczać zdjęcia, które będą pobudzać wyobraźnię widzów, a także wpływać na ich emocje. Taki zabieg nazywany jest emotional brandingiem i polega na wzmacnianiu pozytywnych myśli u obserwatorów. Wówczas można mieć pewność, że marka zostanie zapamiętana i łatwiej stworzymy przyjacielską i zaangażowaną społeczność skupioną wokół niej.

Prowadzenie Facebooka to wielość możliwości

Prowadzenie Facebooka to nie tylko posty okraszone zdjęciami i kampanie reklamowe opierające się na tychże. Współcześnie mamy dostęp do rozmaitych formatów, które pozwalają docierać do nowych grup odbiorczych, wśród nich warto wymienić:

  • nagrywanie podcastów,
  • influencer marketing,
  • publikowanie e-booków branżowych,
  • live’y z kulisami powstawania nowej kolekcji czy typu Q&A.

Powyższe działania pozwolą osiągać 3 podstawowe cele strategiczne:

  1. Docieranie z ofertą do nowych grup odbiorczych.
  2. Tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki.
  3. Budowanie eksperckiego wizerunku.

Sięgnij po prowadzenie Facebooka przez agencję marketingową

Warto podkreślić, że agencja frankandgreg.com/social-media-organiczne/facebook prowadząca Facebooka firmowego zadba nie tylko o kreatywne treści czy dobre stosunki z zaproszonymi do współpracy gośćmi oraz influencami, ale również o mierzalność efektów. Dzięki temu można stale monitorować efekty działań, wprowadzać ewentualne poprawki do strategii, a także wyciągnąć wnioski do zastosowania podczas przyszłych kampanii.

Dodatkowo, doświadczeni marketerzy przed przystąpieniem do działań określą tzw. seller personę, czyli Twojego idealnego odbiorcę, do którego będziesz kierować komunikaty. Pozwoli to na precyzyjne określenie strategii i dobór środków.

Agencja social media Frank&Greg zatroszczy się o wszystkie obszary związane z prowadzeniem Facebooka Twojej firmy. Kreatywni graficy i fotografowie stworzą wyjątkowe treści wizualne, a eksperci od marketingu zadbają o ich właściwą dystrybucję, a także promocję treści płatnych. Wejdź na stronę agencji i poznaj szczegóły współpracy już teraz.

 

Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg